~ lussekatter

Ja, då har man bakat de första lussekatterna i år. Det blev hela 5 plåtar, vi körde på dubbel satts direkt :P Dock glömde jag att knäcka i äggen, men smaken var densamma endå. Med kessela i lussebullarna blir de hur goda som helst, ni som inte har provat de - gör de! Mitt i allt bakande började brandlarmet att gå, ugnen var på full värme o när vi öppnade vällde en massa rök ut. Pappa som skulle skämta till det kom upp för trappan med en brandsläckare. Vi har allt roligt tsm, knasig familj!

Nu när jag har krängt i mig en del lussebullar börjar julkänslan äntligen att komma. Men det känns som den minskar eller liksom tar längre tid att känna ju äldre man blir. När jag var liten kom känslan direkt! Men det är den jädra snön som är så envis nu för tiden, att den inte kommer nu till december när man vill ha den. Julkalendern är såklart också i full gång, det är ett måste!



Kommentarer
Postat av: elin

hehe, det låter som ett läskigt lussebak ;)visst känns det så? man borde vara barn föralltid, elr vad säger du chamli? :P haha

2007-12-06 @ 11:42:58
URL: http://stiffesdotter.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0