~ a change is gonna come

Helt rätt. 2008 goes 2009. Fasen vad tiden rullar på och räddare blir man. 2009 kommer verkligen bli ett år då jag måste stanna upp och tänka till. FÖR jag tar studenten. Planer har jag allt men om de blir verklighet vet man aldrig, kanske jag bestämmer mig för en helt annan väg!? Får ta dagarna som de kommer. Kommer jag lyckas med det - Jag och mitt planerande.. Okej, ska man försöka sammanfatta år tjugohundraåtta nu då:

En perfekt start på det nya året började med nyårsafton som firades med familjen i Malmö på Wallmans salonger. Den 4.e Januari fick jag äntligen med mina päron att godkänna en tatuering - jag har inte ångrat mig än! Tarzanrepen fortsatte.. och blev ännu intensivare under Februari månad. Idrottsgalan ägde rum då alla apor fick visa vad vi gick för. Squashclub fick visa sig bland publik för första gången på musikdirekt. 16.e började alla föreställningar med Tarzan sätta igång. I slutet av månaden träffade jag på Anna Knutsson som praoade på skolan då vi återförenades. Under Mars var Scmun i full fart och så snabbt tiden gick. Var så jäkla kul att spela en rytande bitch mot Oswald, något som jag verkligen saknar. Under April månad började en vänskap växa fram under tarzan - Anniela Andersson & Sofia Pilesjö! Då jag även sprang upp under en Tarzanföreställningen för att göra en audition för I hetaste laget. Tarzan tog sitt slut den 19.e "/. Valborgfestandet med Anna var en succé och tog mig även närmare Hanna Hall och Emilia Stockzell.

Maj månaden startade med en jamfest och den 16.e var det dags för audition för Lions stipendium - fick reda på att jag vann några veckor efteråt. Det började dra sig mot sommar och utomhuskonserten tog sin plats. Det var även en återträff med Tarzangänget i slutet av månaden. Den 5.e Juni var det skolavslutning, galet! Sommarlovet började mysigt i en stuga i Knäred med lite klasskompisar. Den 9.e tog jag mitt pick och pack för att åka till Polen i 2 veckor. Midsommardagen firades dagen efter jag kom hem och Sex n the city-perioden med Sofia och Anniela började ta sin plats.

Juli: Kristianstadsdagarnas månad. Första helgen blev tipptopp, andra helgen blev ännu mer tipptopp. Sista dagen under kdagarna är svår att glömma: Singing catwalk, förfest hos mig, t-rock en snabbis (band av Josephine Nilsson & hennes sambo) och sen avslutades den väldigt galet! Festandet tog sitt slut och jag började jobba på nolato. Tro det eller ej, men det var en av sommarens bästa veckor. Började med en fest hos Patricia Gerdes i Augusti, en underbar kväll helt enkelt. Filmkvällen i en stinkande lägenhet med Anniela och Emilia Svensson (som jag även lärde känna under nolato-perioden), statoil is the shitt 4 på morgonen. Den efterlängtade degebergafesten tog sin plats den 15.e och slutade olyckligt.. Men det var bara att bita ihop för nu började repet med I hetaste laget. Skolan började dagen efter och ensemblen började repa inför hultet..

September var en månad som jag längtat efter - natalie goes myndig. Illa att jag varken hade något pass eller leg, men jag klarade mig. Den 27.e var det dags för premiären av I hetaste laget och början på en underbar gemenskap. I Oktober började bandet repa mer och mer, en spelning på BB gjorde det susen för att vi skulle kötta vidare. Satt i juryn till kstad lucia och sjöng för rosa bandet. Under November månaden började man inse att det snart var över med I hetaste laget och den underbaraste ensemble jag varit med i. Men det var den 23.e avslutningsmiddagen ägde rum, många tårar - mer skratt. Bra Vibrationer med lucian tog även sin plats, glad att vi fortfarande håller kontakten Emilie Giljarås. En gospelkonsert startade December månad med. Jag gick på första 3:3, kunde börjat bättre. Dagen efter drog jag mig mot Malmö för att fira Tonteaterns Jubileumsfest. Fick träffa på en del av I hetaste laget gänget, vi drog oss vidare mot en klubb och hade en duktigt sweet kväll. Lussevakan = en underbar spelning följt av taste. Julavslutningen den 19.e då jag köttade loss med en utmaning. Sen var det dags för Jul och en lång festarhelg..

Nu är jag framme på den sista dagen av 2008 och det har verkligen varit ett år att minnas. Ett år då det har varit galet när det gäller vänskap - visat sig vilka som är de äkta/oäkta vännerna och det är jag å andra sidan väldigt glad över. Att folk stör sig över småsaker som leder till missförstånd och ord som man egentligen inte menar. Puh, man vänjer sig..  Majda Damjanic, finns inga ord för hur mycket du betyder och Dennis Persson, bättre killkompis existerar inte för mig! Nu väntar jag mig ett ännu bättre år; Välkommen 2009.

ÖNSKAR ER ETT GOTT NYTT ÅR OCH NI SOM SKJUTER RAKETER INNAN 00.00 - GÅ OCH DÖ!



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0