~ julafton är över

Äntligen fick jag tid till att besöka min mormor. Har inget minne av när jag sist sov där, alltså sjukt längesen. Vi hade det riktigt mysigt, väldigt mycket bak. Jag har iallafall vant mig vid att det inte går att avstå alla godsaker när man kommer dit.



Julafton var kommen. Dagen började med en chai latte på House of bagels med Anna. Därefter drog jag och päronen vidare mot maxi. Impulsinköp till 100, massa gott, galen familj. Väl hemma var det dags för den efterlängtade rödbetssoppan med valmopinnar och piroger framför Kalle Anka. Åh, ingen julkänsla alls. Det var så mycket bättre när man var mindre. Vid 6 drog vi oss vidare mot kulltorp för mat (det enda jag tänker på under julen). Vad ska man säga - polsk, libanesiskt, ungersk och svenskt. Snacka om att jag kommer bli en liten tjockis efter igår. Eftersom mitt Gudbarn Nicole var där skulle vi såklart ha med en tomte i år. Hah, jag dog av skratt när pappa kom med tomtedräkten och säcken. Illa att dräkten sprack när han stoppade ner en kudde. Var kudden så nödvändig kan man undra!? ^o) Nicole sätter sig försiktigt i pappas knä och man ser hur hennes ögon bara vill åt alla paket. "Tomten har vandrat i 3 dagar och är lite törstig på grolsch (öl)" Tur att Nicole inte förstod. Sen ber han henne kolla åt sidan då han tar väck skägget för att ta några klunkar. Inte en förebild för att vara tomte, illa pappa! :) Midnattsmässan var kommern klockan 12, mysmys. När jag kom hem kunde jag verkligen inte somna, tror jag somnade runt 5. Galet! Idag är det fest på G, jag är inte taggad än!






Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0