~ point me to the mike, i know what i like


Första musikalen jag medverkade i ovan - AIDA! Gud, så nervös jag var. Kommer ihåg att jag inte hade med mig bakgrunden till låten jag skulle köra på audition, var hypernervös för hur jag skulle lösa det. Jag hade tur, Emil hade den på sin dator. Ett ynka telefonsamtal och glad som en nötkärna var jag när jag fick reda på att jag kom med i ensemblen. Kämpigt i början. Inte van vid att agera och dessutom köra dans-teater-sång i ett. Vilken upplevelse!!!
Jag föll direkt  - och på den vägen är det! :)

Igår var mitt busiga gudbarn hemma hos oss för att hjälpa mig och mor att baka lussekatter. Ae, hjälp vill jag då inte påstå att vi fick men glädje! Vad fort hon har växt och pratar gör hon som ingen annan. Tryckte i mig en 5-6 lussebullar och vandrade därefter till skivstångspasset. Inte något att göra om. 5-6 lussebullar i magen och träna på det! Idag gick min ångest över väldigt fort när jag fick reda på att jag nu är godkänd i matte B. GAH! Längtade så tills att få bränna upp boken men tyvärr va jag tvungen att lämna tillbaka den. Men fattar ni. Jag behöver aldrig mer öppna en mattebok. Ae, förresten.. Säg aldrig det. Men inte på ett jäkla tag iallafall. Känslan av att stå i en affär och inte få av sig en ring man provat var längesen jag var med om. Men idag dök den upp igen. Hahaha, jag blev galen! Sen, repade jag låten som jag ska köra på julavslutningen. Storbandslåt till en mindre version av instrument = lyckat! Imorgon är det redan den 12.e december. Har inte hunnit med om dagarna, dels för att jag inte följer chokladkalendern (åt upp allt samma dag) och för att jag inte följer julkalendern. Tråkig, väldigt tråkig detta året! Men, 12.e december innebär att musik ettorna ska lussa för oss på morgonen, sen blir det 1 lektion följt av fika med Hanna. 22.30 är det spelning på barbacka för Squash Club och därefter blir det inget vidare festande för min del. Utan det blir ett glas på taste :) 



Kommentarer
Postat av: Joel

Länge sen var det saknar det......

Nils snyggast på bilden!!:)

2008-12-16 @ 15:11:14
URL: http://www.metrobloggen.se/joel

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0