~ polen

Då är man hemkommen från Polen, 10 dagar gick då undan.. 7 h på båten gick snabbt eftersom jag var i drömmarna men därefter började den jobbiga 7-timmars bilturen dit vi skulle bo, i ett hus hos mormors kusiner. Ja, vad gjorde vi om dagarna? Det kändes lite som en äta-shoppa-sova 10 dagars resa :p Men, joo det bestod väl mestadels av det. Hälsade på lite folk, därav riktigt fattiga. När man kom in i deras så kallade hus förstod jag verkligen hur lycklig jag är. Utedass inne i huset? 3 småbarn varav en 4 årig pojke som va handikappad. Han kunde varken gå eller prata. Han pekade på våra skor hela tiden och höll sin mamma i händerna för att försöka gå en runda :/ Jag hade med mig fulla kassar av mina kläder som jag gav bort till folket. Som de uppskattade det :) Vad har vi mer gjort? Ska gå över till "äta-shoppa-sova" delen nu kanske.. Polsk mat! Ni förstår inte hur gott det är förrens ni själv har fått i er det. Soppor, bröd, kakor, piroger.. Fick även lära mig att laga och baka maten vissa dagar :) Polen är nog kända för sina marknader och dom har vi också besökt - billigt och bra säger jag bara! Vi åkte även 1 h därifrån vi bodde till en stor stad där vi gick i 3 olika varuhus. Alltså, jag skulle kunna gå i evigheter!! Vi åkte hemifrån vid 9 och kom inte hem förrens 9, att de 2 männen stog ut! Så joo, det blev en heeel del fynd! Sova var också en stor plats i resan. Men vilka nätter. Vaknade verkligen varenda natt (en stor del pga myggbetten) + att jag drömde sjukt konstiga drömmar varenda natt. Puuh, skönt att jag har kommit hem till min stora säng så jag kan börja njuta om nätterna!



Vi tog oss ifrån huset en dag tidigare för att åka ner till Swinoujscie och bo där på hotell så vi kom närmare båten. Vi åkte över till stan med en båt för att unna oss 1 dags shopping. Vi tog oss även ner till stranden och marknaden där, underbart! Där fick jag äntligen i mig min älskade Gofry (våffla med olika tillbehör på). Något man verkligen måste testa! Idag gick vi upp tidigt för att även unna oss en till shopping dag. Är man shopaholic så är man! Därefter tog vi båten till Sverige, 7 h väntade. Men då var jag inte i drömmarna utan i verkligheten. Shitt, att sitta i en båt i 7 h är verkligen inte roligt när man är så sprallig som jag är. Men det gick snabbare än vad jag hade tänkt mig och vips så var man välbehållen hemma :) Som jag har saknat vissa människor, nu väntas 1 planerad vecka med umgänge av mina gullisar! Imorrn är det midsommar och regnar det vet jag inte vad jag tar mig till!!







  


 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0