~ sommar

Åh, vad vi har fått härligt väder nu. Fantastiskt! 1 Juni och sommarens månad har börjat? Får hoppas på det! Nu ska jag berätta om hur min vecka har varit..

Jo, det har varit ganska fullt upp så jag kommer inte riktigt ihåg vad jag har gjort på vardagarna. I torsdes var iallafall en riktigt mysig dag. Först bar det av till skolan för en lektion klockan 8, lyssnade igenom barnlåtarna som vi i 2.an har spelat in. Vilka proffs vi är! Därefter åkte jag, osse, hampus och sebbe hem till johan för att lägga oss och glassa i solen :) Vid 3 åkte vi in till stan för att åka vidare till vår lärare lotta där även anton och pernilla befann sig. Vi skulle ha en grill och planerar-kväll! Planeringen var tillägnad hultet (ett läger för de blivande 1.orna) där min ensemble ska få spela en stund under kvällen. Planeringen gick fint, kommer nog bli riktigt härligt med en hel del rock låtar :) I fredes var det en ganska slapp dag i plugget. Sorligt att man har haft en del av de sista lektionerna med vissa lärare nu, undra hur det kommer kännas i 3.an. Kommer nog bli skönt att slippa vissa ämnen men även nya kommer tillföras och det klingar "företagsekonomi" i mitt öra som inte låter så väldigt roligt? När jag kom hem var mitt gudbarn med familj på besök, alltid lika sprallig och glad den flickan. Min mor fyllde 45 år - GRATTIS! När vi hade firat lite åkte jag in till stan för att kolla examneskonserten och därefter var de roddning på G, tog inte lika lång tid som jag hade förväntat mig. Puh!



I lördes var det en fullpackad dag.. Jag gick upp redan klockan 8 för att träffa Emelie i stan för en frukost på fantasi klockan 9. Alla vet väll hur mycket tjejer har att snacka om när man inte träffats på ett tag! Så jag kan ju medge att vi inte kom ifrån stan förrens efter 4 timmar. Min kusin ringde även mig och berättade att hon var i stan. Gissa om jag blev glad :) På kvällen var det planerat med en fest hos anders med tarzangänget så vid 4 åkte jag, anniela och sofia bort till österslöv. Solen stod i topp och humöret gled på! Grillning, efterätt, snacks, dans, fotboll och en fet ljudanläggning på terassen där vi körde karaoke halva kvällen, var bara en liten beskrivning på vad kvällen erbjöd sig. Vilket hus alltså :) Väldigt kul att träffa på alla igen, men som sagt man måste gå vidare och kan inte hålla ihop förevigt :p



IDAG är det som sagt 1 juni och solen har varit galet underbar. Då har man hållt sig inne, otroligt. Nä, men repning i fulla lass till skolavslutningen. Det kommer nog bli fett, väldigt härliga låtar på listan :) Efter repningen tog jag och far en middag på stan och därefter skulle jag göra mitt ord till sanning - dammsuga hela källaren (jäkligt stort). Vad hände sen? Jag somnade på soffan. Sista veckan nu och därefter börjar sommarlovet. 2.an är snart slut :/ Shitt! 3.an kommer gå hälften så snabbt. Men detta sommarlovet ska vara bääst för det har jag bestämt!!



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0