~ stockholm

Fredag! Efter två lektioner i skolan började den långa bilturen mot Stockholm. I början var det riktigt drygt, men när det började närma sig kvällen somnade jag snabbt och vaknade upp precis innan Stockholm. Vi åkte till min kusin Siro där även min faster Ghali och hennes man Adnan var. Vi fick en mycket god förrätt och efterätt, mätta och belåtna satte vi oss ner för att spela lite spel. När klockan började närma sig sent åkte mamma och pappa till Ghali och Adnans lägenhet där de skulle sova. Då började jag och Siro dricka lite smått och jag fick min älskade Baileys :)





Lördag! De ringde från Ghalis lägenhet på morgonen för att berätta att de hade gått upp. Jag och Siro gjorde vid oss illa kvickt och körde till dom. De blev förvånade hur snabbt vi blev klara för när vi kom dit hade ingen av dom gjort sig klar. Vi åt frukost tillsammans, libanesiskt bröd med zaatar och labne. Så jäääkla gott, snacka om att jag fick Libanon känsla. Därefter åkte vi ner till gamla stan för att shoppa. Jag och mamma sprang runt och var hur lyckliga som helst medans Siro och pappa satte sig på ett café och väntade. Efter några timmar kom jag och mor för att fika med dom. Jag lyckades fynda 2 tunikor, 3 t-shirts, 1 långarmad , knästrumpor och 1 kjol. När vi kom hem väntade den goda Libanesiska maten och därefter började vi kolla på melodifestivalen. Sibel - Vilken känsla och vilken röst, hur bra som helst! Jag och Siro bestämde oss för att stanna och sova över. Men Ghali var bekymrad över hur jag och Siro skulle få plats på en madrass. Jag började tänka på hur mycket space jag behöver när jag sover så jag drog väck en madrass från sängen och la på golvet och så var problemet löst. Skulle den här natten blir lång tro!?


Söndag! Troo? Satan, vilken natt säger jag. På morgonen när vi alla hade samlats för att dricka kaffe berättade alla sin egen historia om natten.

Om jag sammanfattar allt i ett så kan det nog låta såhär:
Mamma och pappa låg i en säng, nedanför låg jag och Siro på varsinn madrass. Jag visste att både Siro och pappa snarkar men jag varnade med att jag skulle slå till dom när de började snarka. Efter 2 slag på min far (varav 1 av dom träffade mor - förlåt) och 1 slag på Siro som helt oskyldigt säger "Varför gjorde du så?" (hade helt glömt bort min varning) somnade jag! Nu kanske ni tror att natten var slut, men nejdå. Klockan 2 blir jag väckt av en stående pappa med stora ögon brevid mig som ryter "Gå upp och lägg dig hos din mor". Jag fattade verkligen ingenting, fick ur mig ett "Meeh, jag sover bra här nere" och hör mammas röst säga "Men det blir bra nu, jag har tagit av mig öronpropparna" (????) Pappa la sig ner igen och jag hann somna om tills jag hör Siros snarkningar flyta in och ut ur mina öron, ett till slag och hon ställer sig upp och säger "Nej, nu räcker det". Hon tog sin madrass och flyttade sig in till köket. Jo, bättre för oss andra men nu kunde bannemejj inte jag somna om. Jag låg och vred mig och vred mig och fnöste ur mig så ljud tills min pappa fick nog och lyfte upp en tunn madrass och gick ut för att lägga sig i hallen. Nu var det endast jag och min mor kvar i rummet, det tog sin tid att somna om men till slut var det inte så mycket kvar av natten. Man hörde dock Siro's starka snarkningar in till rummet, men betydligt svagare.

Ghali och Adnan fattade verkligen ingenting när de vaknade på morgonen och såg Siro ligga i köket och pappa i hallen. Jag bad även min mor att förklara det här med öronpropparna, och det var nämligen så att mamma stoppade i öronproppar för att slippa höra snarkandet. När hon hörde snarkningar puttade hon till min far, verkligen en hel del gånger innan min far märkte att det inte var han som snarkade utan det var Siro. Då blev pappa pissed off (väckte mig) och ställde sig upp för att sova någon annan stans. Mamma hade då trott att det var pappa som snarkade när det egentligen var Siro.

Aja, en lång natt det där.. Otroligt rolig när man tänker tillbaka, det är verkligen chamli släkten det. Vi slappade tills klockan blev 5 då vi åkte ner till Kista Centrum för att shoppa lite till! Även här satte sig min far och Siro ner sig vid ett café och lät mig och mamma springa runt. Ett stopp i springandet blev det när jag upptäckte att min mobil var borta!!!!! Herregud vad arg och rädd jag var, mobilen är ju nästan som min andra hälft. 1 timmes oro tills min mor fick ett sms från min mobil att den var på JC. Asså får man vara klantigare eller, jag blev glad igen och började fynda - 2 linnen, 1 tunika, smått&gått från glitter, knästrumpor och tights. Lyckligt lottad eller vad, min mamma och pappa har varit galet underbara. Fyndade en hel del som ni har läst och det blir att slänga ifrån sig lite kläder här hemma i garderoben nu! Väl hemma beställde vi Libanesiska pizzor - zaatar och lahme be ajin (ännu mer Libanon känsla). Jag lyckades äta upp allt och Siro fattade verkligen inte hur jag kunde äta så mycket när jag själv är så liten. Då säger jag snabbt "Jag tänker på barnen i afrika och så bara äter jag". En äkta chamli replik asså, vet inte hur länge hon skrattade och påminde mig om den. På kvällen ville jag göra en makeover på min kusse, plattången fram japp :) Men som en liten barnunge va du allt - "bränn inte mig nu natalie, tänk på att vi är kusiner". Gullet då, jag har plattat mitt hår konstant i 3 år nu :p Jag lovar kussen, det blev otroligt fint på dig :) Eftersom Siro skulle upp och jobba dagen efter så åkte hon hem och sov, så det blev allt en lugnare kväll. Vaknade dock av att pappa vände sig rakt in i garderoben med en jääkla smäll, jag vaknade upp och han började snarka. Jag bara tänker på reklamen där de visar plåster som man sätter på näsan som minskar snarkningar. Kan inte någon prova det och därefter berätta för mig hur reslutatet blev, vill så gärna veta (!)



Måndag! Japp, en biltur hemmåt väntade.. Föjävla många stopp blev det, pinke paus, kaffe paus, mat pause, rök paus. Ae, jag blev galen till slut :p Nu är vi iaf hemma och riktigt härligt har det allt varit. Nu vill jag avsluta med att jag älskar mina föräldrar och att jag älskar min galna släkt och att jag älskar självaste LIVET :)

PUSSSSSSSSSS!



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0