~ stipendium

image394
Ännu en helg har gått, jisses :S I fredes var det som sagt en utomhuskonsert, min ensemble spelade ett beatles-medley som gick askalas! Hittar dock inte några fina bilder på oss, endast en bild på mig och nilsson som får duga. Beredda på att gå upp på scen kanske? Efter utomhuskonserten stack jag hem för att fira min bror, kan man tänka sig brossan, 21 år nu!! På lördagen skulle jag upp tidigt för att få mitt stipendium som jag vann, jo 4000 kr blev det :) Sjöng en liten trudelutt och gick därefter vidare för att käka med mor och far. Väl hemma fick jag ladda mig inför kvällen, skulle köra en låt ur wss musikalen på symfoniorkesterns konsert. Mycket väntan eftersom vi skulle sounchecka 4 och vi skulle inte in förrän efter pausen som var runt kvart i 8, så vid halv 9 var man hemma och redo för eurovision. Slumrade till ett antal gånger, vilka låtar! Känner inte någon schlager någonstans, det är ju bara löjligt. Som folket kan tippa!!

Idag var det dags för lite repning. Tyvärr kunde inte 2 av pågarna så det blev bara jag, Hugo och Oliver. Men det resulterade väldigt bra i och med att vi fick till en ny härlig låt. En härlig känsla att jamma till sig musik som man därefter pusslar ihop en bra meldodi till en text :) Vid 1 kom pappa och hämtade upp mig då vi stack o hyrde film och därefter handlade mat. En heldag med pappa. Kan man tänka sig. Ganska roligt i tanke på att det är mors dag. Ohjaa, gav min söta mamma en ros och ett fint kort så jag har inte glömt :) Så det blev grillning och mys med film idag. Längesen man bara kunde slappa såhär mycket en helg, klockrent vill jag säga. Vid den här tiden skulle det egentligen vara dags för andra avenyn - saknar! Men säsong 2 är på gång och det är något jag längtar efter!!



Kommentarer
Postat av: leia

grattis, grattis, grattis till stipendiet! va skoj det måste kännas.



kramar


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0