~ burn baby burn

Onsdagar, då vi har våra lektioner i bjärnum med bland annat 80x2 minuters danspass efter varandra. Idag hann vi dock bara vara där till klockan 14. Började med uppvärmning följt av diagonalen och avslutade med en koreografi till härliga discolåten burn baby burn. Åh, är så skönt att vara tillbaka in i dansvärlden!! Efter fikat kom 2 personer som sålde danskläder o dansskor, nu ska man få se killar i tighta kläder - ohyeah! Därefter hann vi med en övning under dramalektionen. Uh, kommer låta helskum om jag förklarar den såhär men den var så sjuk att jag bara måste.. Alla 28 personer i en ring då en person har en penna i handen och vänder sig till personen som står höger om en och säger "varsågod här får du en penna". Personen svarar då tillbaka "en vadå" och man fortsätter samtalet med att säga "en penna". "Jahaa, en penna" svarar då personer och fortsätter vidare med pennan till nästa person. När personen som ska få pennan svarar "en vadå" måste personen med pennan vända sig tillbaka till personen som den fick pennan ifrån och fråga "en vadå".. Vidare måste man då gå tillbaka till alla personer som man har fått pennan ifrån och fortsätta samtalet baklänges med "en vadå" och därefter tillbaka fram med "en penna". Inte nog med att det blev tjatigt tillslut. En penna och en pinne skulle därefter igenom hela röran och då kom det från två håll, när pennan och pinnen mötte en person i mitten blev det KAOS. Många låg på golvet o skrattade. Att 6 föremål har varit aktiva i denna övningen är helsjukt. Vi ska minsann klarar 10 lätt!!

Klockan 14 var det hemfärd för en gemenskapsdag som fritidsledarna annordnande. Helt okej, klantiga jag avslöjade mig själv i en lek genom att säga "jahaa, så vi som är maffian ska döda en till person.." - ja, så konstiga lekar var det. Den sista leken, elller man kanske ska kalla det slakten, var frisbee då det var tillåtet med tackling. "Jag är glad att jag inte möter dig chamli, du är helt galen" :) Korv med bröd till folket och därefter körde vi igenom dansen några stycken i danssalen. Ett ryck om att simma kom snabbt därefter, blev en 30 minuters simtur, ursköööönt! Ah, helt slut nu.. Gav ett försök med att se den nya serien på svt, true blood. Nä, inget för mig. Väntar nu på att Dennis ska kolla klart så att jag sedan kan gå o lägga mig. Dans, sång o teater från 8-17.10 imorgon. Längtar!




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0