~ jag räknar minuterna


Då var onsdagen kommen och en lekdag med gudbarnet nicole var planerat. Blev en dag hemma hos mig med bakning och picknick med bus på lekplatsen. Det är lika förvånande varje gång hon slänger ur sig ord. Att barn vet bättre än vuxna är det inga tvivel om och när hon jobbar (skyfflar sand) och jag sitter och tittar på måste jag med jobba medan hon sitter o tittar på. Underbaring! Den tiden är över, den tiden då man inte hade några problem och behövde tänka om. Man bara levde och att få vara delaktig av o trycka på en knapp var något av det roligaste man visste. Synd bara att jag inte har något minne av den tiden, inte det minsta..

Efter lekstunden med Nicole begav jag mig in till stan för en matbit på Bunna med Emilie. Blev 2 timmars babbel som till slut blev så djupt att vi flyttade oss ett bord ifrån alla andra <3



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0