~ you make me crazy

Igår bestod hela eftermiddagen av profil, första timmen fick vi jobba på vårat lilla projekt. Projektet som spelas upp på måndag inför klassen och ska handla om vilka vi är med hjälp av drama, sång och dans. Efter fikat delades klassen och jag började timmen med drama - som alltid fick vi gå igenom knäppa men fruktansvärt roliga och lärorika lekar. Att testa båda hjärnhalvorna, att få dom att gå ihop - det är nyttigt! Sista timmen blev det sång och låten summer lovin'. Därefter letade jag upp noter till låten som skulle framföras för min sånggrupp, typiskt att inte ta med den hit, så jag fick dra till med Carolas all the reasons to live. Kommer bli intressant att få en 10 min var i sånggruppen och lära sig av varandra. Sista lektionen var ämnet skapande då vi varje måndagskväll exempelvis ritar, målar, gjuter gips, gör pynt, scrapbookar i 2 h. Gårdagens lektion gick ut på att måla en bild som presenterar sig själv och allt runt omkring. Efter skapandelektionen blev det 2 h rep med vårt projekt. Resterande av kvällen bestod av mys i min säng med flickorna. En heldag med fullt ös, det är såhär jag vill ha det!!

Idag gick jag till coachinglektionen för att känna efter om det var något för mig. Resultatet blev ett nej, inte riktigt motiverad till den lektionen. Därmed har jag framöver endast 2 lektioner på tisdagar med start 15.20! Inte ska jag ligga o slappa för det, köpte gymkort idag och simhallen är nu öppen - träning, träning!! Efter coachingen gick jag, Veronica, Jonathan och Dag på byn en runda. Fyndade ett par snygga byxor (kan man tänka sig). Därefter skyndade vi hem för att hinna med ett dopp i sjön innan kören skulle börja. Jag var först med att doppa mig, jag var först med att doppa mig!! Ganska kallt och smutsigt men vad gör man inte för lite spänning i vardagen.. Kören ägde rum, rasten innan sömnad (som visade sig vara vår lektionstid) sjöng jag singstar hos J!! Så det blev ingen sömnad pga schemafel. Halv 7 var det musikkrysset i eken, roande stund med sång och skratt.

Det är läskigt hur känslor kan pendla..



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0