~ katching

Blev ingen bullet trough my head, men det kändes ganska nära ett tag..

Produktion. Produktion. Produktion. För att byta miljö en stund gick vi några till mararyds kinarestaurang i torsdes. Räkchips, fyra små rätter inklusive friterad banan med glass, entrecote, friterad bläckfisk, nudlar - det var en hel del på bordet. Jag spexade även till det med att lura i Jessica ett glas med cola (vatten&soja). Fredagen, dagen då jag i vanligtvis är ledig, kämpade vi på med krogshowen hela dagen låång. Vid 3 tog jag mig hemåt och 4 mötte pappa upp mig på tågstationen. Att jag inte kände igen honom förrän han var 500 meter ifrån mig var scary, han har verkligen burnat i Thailand. Mamma väntade i bilen, hade tyligen inte vant sig vid kylan än. Väl hemma fick jag ta del av många fina presenter. Jag hade blivit helt lost i alla kläder, väskor och smycken om jag hade följt med. Snarare en shoppingresa mer än en avslappnad semester. Baby kom runt 7 då pappa även började med den lyxiga rätten som vi fick njuta av, därefter min planerade ostbricka..




Lördagen slappade jag och S oss igenom i hopp om att min förkylning skulle sluta tramsa. Kvällen bidrog med kinamat, glögg&pepparkakor samt paranormal activity. Tur att vi kollade så sent så jag somnade och inte tog del av alla galna händelser. Första advent var kommen. Juletid är här! Kändes som om halva dagen gick åt att packa, massvis med mat i farten. När allt var på sin plats gick vi hem till S och hamnade i köket där vi hjälpte med det sista till lussebullarna. Mums! När jag var framme i marakryd körde vi raskt igenom hela krogshowen från början till slut avslutandes med en massa tända ljus och ett genomdrag av luciasångerna. Kvällen satt jag och lyssnade på gossip från helgen feta fest, det kan hända mycket på en kväll..



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0