~ run, run, run..

PUH! Söndag, vilodag. Knappast!

vecka 49,
Fortsätter med produktion. Fullt ös med rep i eken&danssalen samt hårt arbete i systugan! Måndagskvällen gick vi några till Josefinas lägenhet för julmys. Pepparkakor, glögg, julmust, skummtomtar, ost och julfilm. Det behövdes! Vi har gått in i decembermånad och juletiden är kommen. Värsta musikaljulkalendern. Ge mig - Greve Holm, Pellesvanslös, Sunes Jul, Rome&Julia, Lassemajas dektektivbyrå, När karusellerna sover, Julens hjältar.. Jag och Gerda fick ett ryck i onsdes och gick till konsum för att handla hårfärg vid 7tiden. Mitt hår är mörkare och mina blonda slingor är nu borta, älskar förändring! Lingonris är plockat och kransarna är gjorda. Sitta och knipsa av lingonris i ett x antal h bestod fredagen av. Under kvällen samlades folk hos mig för att titta på idol. Två grymma pojkar vidare, vilken final!! Ingen sovmorgon till lördagen, för klockan 9.30 var det uppvärmning i eken för att därefter spendera timmarna fram till 15 med jonna och koreografier. Klockan 16 tog jag mig hemåt, helt slutkörd och beronde av en famn. Idag var det besök på staden för det sista inför krogshowen och vid 16 var det dags för mig att ta mig tillbaka. Väl i marakryd har vi kört lucia/krogshow fram till 20.45! Klart att jag brinner för allting men en förhastad planering gör mig bokstavligt talat knäpp.

Imorgon är det dags för vårt första lussande. Lenni anser att vårt luciatåg är det bästa genom alla åren här på amp. Skönt att höra! Därefter är det rent ut sagt en jäkla vecka med rep, rep och rep. Imorgon kommer pressen för att skriva om oss, på tisdag kör vi krogshow för skolan, onsdag är det tid för sminkkurs, torsdag är det roddning och i helgen drar vi in i kulturhuset för att köra 2 föreställningar. DÄREFTER kan vi endast fokusera på Vinterrevyn.




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0