~ vill du följa med mig hit?

Baby bjöd mig på en tripp till hbg där vi skulle spendera en natt på hotell. Det är inte så ofta man får vara ifred och mitt liv i markaryd och s liv i lumpen gör det svårare. Detta behövdes! När vi kom fram till hbg lämnade vi all packning på hotellet för att därefter ta första färjan över till helsingör. Där promenerade vi runt på gatorna, stannade upp för att titta på ett gäng "cowboys" som dansade samma steg medan de vände håll till musiken från deras bil. Ganska gulligt, tanterna och en gubbe! Vi hittade ett mysigt café där vi tog en paus innan vi gick vidare längst gatorna. Innan vi tog färjan tillbaka köpte vi en körv, ett måste. Väl på hotellet vilade vi en stund innan s tog mig till en restaurang kallad Haket. Kändes som vi satt utomlands då det var fullt med folk och miljön där inne var av mycket trä och mysiga soffor med kuddar. Efter att vi proppat i oss den goda maten joinade s mig i soffan ett slag. Framför oss i soffan satt ett annat par och mös, minst 30 år äldre än oss.. Denna kärlek. I hur många år kan den egentligen hålla!? Innan vi begav oss tillbaka till hotellet gick vi förbi havet, detta oändliga hav. Innan det var dags för godnatt tog vi vårt första badkarsdopp tillsammans!

Tack. Du är helt underbar, Simon Hårsmar.








Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0