~ hold on if you feel like letting go!



En fika med Sofia på Nostalgia började lördagen med. Därefter planerade vi matlagning hemma hos mig med Anna. Anna segade sig hit medan jag och Sofia låg o mös i min säng till Linas kvällsdagbok, gud va pinsamma scener det förekommer i filmen, man blir ju själv helt till sig. Ett avbryt i filmen för matlagning när Anna äntligen kommer med riset. Så fruktansvärt roligt att vi alltid häller i diverse random kryddor i maten, kan aldrig förvänta sig hur det smakar - lyckas dock alltid hålla oss till att resultatet blir perfect! :) Melodifestivalen och Biljard låg i våra händer och Biljard övervann. Hann se lite av melodifestivalen ändå. Hur kan man acceptera att ett bidrag är på Grekiska? Skulle vi representera vårt land med ett språk som vi inte förstår något av. Nej, melodifestivalen har verkligen sjunkit. Allt handlar bara om pengar, tur att den grymt duktiga programledaren Petra får upp stämningen. Menmen, i ovädret gick vi 3 i krokarm mot Biljard längst gatan för att inte ramla omkull. Oskar, Måns och company droppade in och efter 1 drog vi oss därifrån, ut i ovädret igen. Suck. Humöret vänder direkt!

Idag kom Anna Lindhé och hämtade mig - semla på Café Sandhem. Satt och pratade om allt mellan himmel och jord. Därefter fick jag en liten visning i hennes hem och en mysig stund då hon spelade fina låtar på piano för mig. Åh, om man bara kunde spela så bra. Pianomusik är underbart. Jag måste se filmen Pianot någon dag, när hon berättade om vad den handlar om blev jag helt spänd. Nu sitter jag hemma och njuter av min söndag, imorgon drar plugget igång igen.
Skulle inte klaga över 1 veckas lov till..



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0