~ bakelser

Nu har jag varit med om min första kollationering! Under hela förmiddagen var min klass samlad i Gillestugan där vi fick ut kryss-schemat samt lyssna på alla låtar och läsa alla sketcher som vinterrevyn kommer att bjuda på. Eftersom det är 10års jubileum i år har de valt ut de bästa från tidigare år samt delar som är nya för i år. Det kommer helt enkelt bli supernice att framföra, även att jobba in i det sista med alla delar. 11 föreställningar väntar!! Efter kollationeringen var det dags för schemat och börja lektionen med sånggrupp. Jag sjöng Natural Woman, det var den första låten jag uppträde med på en ES-konsert under C4tiden. Åh, nostalgin där ja! Min sista lektion tog plats, skapande, där vi idag fick baka. Min grupp fick göra negerbollar med ett djävulskt recept - 500 gram smör, 18 dl havregryn.. och där jag stod för att knåda ihop allt. Snacka om att jag INTE smakade bollarna därefter!! Någon som krängde var däremot Dag..


Efter skapandelektionen var det dags för gymmet. Det håller allt i sig, än så länge! Sitter och tänker på mor&far nu, hur underbart mysigt de har i Thailand. Lyxigt hotell, värme, fint folk, strand, bad, sol, massage, vacker sightseeing, god mat, billig shopping... Det bästa är, att de förtjänar det för allt i världen!




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0