~ mjölpåsen i huvudet

Ja, då började man skoldagen igår med en skön sovmorgon följt av balett. Märks att lovet har satt sina spår, det var ganska hårt med stretchingen. Kör och sömnad var de sista lektionerna för dagen. Resterande av dagen ägnade jag framför Greveholm med Jonathan och Elin samt pepparkakor med ädelost. Mums! Nu börjar det nalkas juuuul.. Lite dans för att påminna hjärnan innan cafékvällen körde igång klockan 20 då vi blev uppdelade i lag för att lösa olika gåtor och gruppuppgifter. Jag fick panik på gåtorna eftersom de var så underbart logiska; Varför tittar en hare bak när en hund jagar den? - för att den inte har öron i nacken. Vad är det som säger kuckeliku och går på 4 ben? - 2 tuppar! Vad börjar och slutar livet med? - Börjar med L och slutar med T. Ja, ni förstår! Efter lekandet tog jag mig i kragen och drog till gymmet med Dag, great.

Idag har det varit en helt vanligt onsdag i Bjärnum. Jazz och balett, de sista lektionerna på ett tag eftersom vi nu ska ägna de tiderna till Vinterrevyns koreografier. Gah, kan bli en 4 medlyn per gång det. Drama, sång och dagen avslutades med en musikalfilm under musikalkunskapen. När man ska gå till bussen så började det "snöa", jag vill kalla det snöregna, typiskt svensk jul. Den kommer innan jul, den strejkar under jul och är tillbaka efter jul. Ikväll har jag spenderat min tid framför datorn för att leta lite goa låtar. Fin känsla när jag hittar en låt vars text passar in på mig och jag bara vill skrika ut alla ord. Kommer bli en del Paramore framöver..

"Vanligt svenskt kranvatten kan innehålla för höga halter av fluor och ge barn fläckar på tänderna." (dn.se) - Ge mig ett D och ge mig ett Ö.




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0