~ cabaret


Igår va det en fullspäckad dag som började klockan 9.00 med en färd mot olofström, mormor. Hos mormor var även kusin vitamin med sin urgulliga Oskar. Oskar som ska bli mitt andra Gudbarn! Vi åt och gullade med ängeln, därefter tog jag och mor en tripp till näsum för att hälsa på moster. Tack för de underbara skorna! Fika på de och därefter hem inom för att byta kläder och stressa till tåget mot hässleholm. I hässleholm träffade jag och Jossa klasskamraten Agnes, innan musikalen satte vi oss ner för en fika. Hela vår klass skulle egentligen se musikalen tillsammans men eftersom repet låg under vårt lov hade inte alla möjlighet. Vad ska man säga om musikalen då? 3 ½ h var en lång tid, men det var faktiskt ett rep vi kollade på, inget genrep. Bortsett från tiden såg jag ingen riktig handling i musikalen mer än de här cabaret flickorna som var sjukt duktiga dansare. "Cabaretledaren" var ingen mindre än mamman i Greveholm, men så fort hon öppnade munnen såg jag bara den här knäppa modern framför. Den kommer höjas, garanterat, men musikal för mig handlar om mer.

Idag - helvetesjäklaskitbuss. Ni kan gå och dö allihopa!!



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0