~ haven't met you yet

Det har varit en ganska lugn vecka i markaryd. Igår var den "tuffaste" dagen då vi som alla andra onsdagar befinner oss i bjärnum. Jazz och balett började dagen med som kändes förvånadsvärt härligt. Därefter sång och drama, då vi under draman fick komma på vårt eget språk och genom det göra olika övningar. Man vet aldrig vad Lenni har för sig, men att det mer eller mindre är något galet är säkert. Sista lektionen var musikalhistoria då vi drog över tiden och satt i hela 3 h för att lyssna på musikalarbetena som vi jobbat om. Låter tråkigt, men här i markaryd gör vi redovisningarna på vårt eget sätt. Fick ta del av en hel del sång, teater, film och intressant prat. Jag och Jossa redovisade om musikalen Wicked då vi även sjöng en snutt ur låten "What is this feeling?" Väl hemma i markaryd såg jag min första fotbollsmatch ever. Eftersom Elle och Elin kallade mig tråkig efter att ha nekat en hel del filmkvällar (i detta fallet fotbollskväll) så hänge jag på hem till Dag för att se vårt kära land vinna matchen. Efter några om och men (från min sida en jäkla klagande) på att Dag inte fick igång boxern, kunde vi 30 min in i matchen lägga energin på en boll. Det var inte så farligt som jag trodde tills Albanerna gjorde ett mål och jag inte orkade ägna mer energi på skiten, istället somnade jag i knät på flickorna. Nä, fotboll är inte min grej! Idag kom vi igång med krogshowen rejält, allt vad respektive ska göra är nu utdelat. Hädanefter gäller det att lära sig låtarna, danserna och allt som hör till.

H.e.m.m.a! Underbart skönt. Framför mig har jag nu en massa saker på min axel. Jag älskar att ha mycket omkring mig men dessa saker gör mig osäker då jag vill prestera det bästa inför allt. Usch! Denna helgen kommer även gå snabbare än någonsin då jag ska sjunga på ett dop tidigt på söndag och därefter dra mig mot markaryd för sakerna på min axel. Om jag inte hade varit en jävel på att tänka hade detta inte varit en stor grej. Tur att man har obeskrivligt underbara föräldrar och en efterlängtad pojkvän!



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0