~ vecka 43

Jo, som sagt. Veckan då de tunga sakerna på min axel skulle lyfta..


Måndagen. En vanlig måndag då vi hade helklass drama/sång under förmiddagen. Dramalektionen tog vi oss ann clowntekniken och visade upp vår "clownshow" inför hela klassen. Lite läskigt. Under sånglektionen gick vi igenom ett helklass nummer som ska vara med i krogshowen, kommer vi igenom låten lär det bli ett tufft nummer! Eftermidagen - sånggrupp, skapande, jazzkonsert samt dansrep inför krogshow.

Tisdagen. Gav mig sovmorgon, dessa underbara tisdagar. Därefter balett, prinsses-städande av rummet, kör och sömnad. Kvällen bidrog med cafékväll då musik&text-klassen uppträdde med sina egna låtar, som gårdagen avslutades dagen med dansrep inför krogshow.


Onsdag.
Hevetesdag! Magen värkte enormt, mitt humör var inte på topp. Vi hade ingen vanlig balett&jazz lektion på morgonen utan fick istället en uppgift i baletten. Vi delades in i grupper och fick en viss tid på oss att framföra en balettkombination inför helklass. Sånglektion/drama i halvklass följdes därefter. Sånglektionen höjde mitt humör när jag fick kötta Take another little piece of my heart. Under dramalektionen fick jag och två klasskamrater sitta på en stol i hela 40 min. Under dessa 40 minuter skulle vi resa oss samtidigt genom att känna varandras energi. Dock gick det snabbare för en annan grupp som på ungefär mindre än 5 minuter reste sig samtidigt. Ae, en knepig övning. 2 h dans avslutades dagen med. Värre blev den. Koreografin som vi lärde oss skulle följa oss till dagen efter då vi under micktekniken skulle köra vår jäkla låt samtidigt som vi dansade. Folk stod och kämpade till 2 på natten. Jag och några andra tog en pizza innan vi kämpade!


Torsdag. Förmiddagen - krogshow, krogshow, krogshow. Jahaa, inte konstigt att jag var så nervös som jag var under eftermiddagen. Den här nervositeten trodde jag att jag hade kommit ifrån. Gud va jobbigt. Låten som jag skulle framföra var i en för tok låg tonart. Flås, flås, flås. Skönt att man fick vara bakgrundsdansare så inte all dess övning gick åt spillo. Visst, en duktigt bra övning. Men att lära in sig en koreografi på en dag med en låt man absolut inte känner sig hemma i samt den roliga tonarten - det var droppen. Klassen var spända, nervösa och för vissa blev det helt enkelt för mycket. Nåja. LOV! Du är så välkommen..





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0