~ ain't no other man

Det har varit fullt ös den här veckan med lektioner!

Tisdagen
hade jag dock sovmorgon (trodde jag) tills Jonathan ringde mig och ville ha sällskap till vårdcentralen. Därefter rullade dagen på med dansträning, kör, sömnad och "Ringaren i Notre Dame". Onsdagen, den härligaste dagen under hela veckan var kommen. Jazz 80 min, balett 80 min, drama, sång samt extradansen på 60 min som nu är flyttad till onsdag. Allt i bjärnum, i ett svep. På en dag fick man uppvärmingslåt, diagonalen, koreografi, balettkombination x5, åter en koreografi samt en läxa till dagen efter då vi i grupp skulle komma på en koregorafi tillsammans. Puh, och hemma var man klockan 19.30! Väl hemma fick jag damp på alla kryp så det fanns inget annat val än att börja dammsuga, därefter var det att hitta låt till koreografin samt slita det sista med Jossa till duetten. Den sista timmen innan jag gick till sängs joinade Elin mig med ett OTH avsnitt! Torsdagen - Vi fick 1 ½ h att komma på en koreografi med gruppen innan det var uppvisning. Låt hittade jag ganska snabbt, vilken passar inte bättre än Celebrations? Vi kom på steg ganska snabbt och slet in i det sista med att sätta dom. Lyckades bra tycker jag och det var roligt att se vad alla de andra kom fram till! Eftermiddagen gick åt till duetterna. Äntligen fick jag höra alla i min klass sjunga, sjukt spännande. Det var verkligen superskönt att köra Anastacias One day in your life med Jossa, POWER! Direkt efter lektionen stannade jag och några kvar för att dansa. Allt måste sätta sig, tur att jag har helgen på mig med. Efter 1 h dans drog jag mig mot gymmet med Dag och Emilie. Kvällen började så fint med en pannkakskväll då jag, Emelie, Jossa, Dag och Jimmy stog och stekte pannkakor. Delicious! Mätt och belåten drog jag mig mot Dags rum för att köra ett fightingspel med honom. Sen visade han mig "Linus på linjen", helt idiotiskt kass humor. Jag somnade nästan tillslut så jag gav förslaget att vi skulle dra till eken och joina Veronica med att sjunga lite. Sagt blev gjort och vi stannade kvar där till 01.30!! 10 minuter senare knackar Dag på mitt fönster för att be mig ringa (eftersom han inte har pengar på mobilen) Veronica som låste in sin nyckel i danssalen, klantarsle..





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0