~ en helg i markaryd.




Fredagen var kommen och Dag var så oerhört shoppingsugen att han kommer och knackar på mitt fönster. Vart ska vi åka? Malmö? Lund? Helsingborg? - Varför inte Kristianstad? Billigt och enkelt. Så jag, Dag och Dennis drog oss mot hemstaden, blev en jäkla massa handlade plus en haircut för Dags del, brukar ju vara jag som är i farten. Innan vi tog tåget tillbaka till Markayrd gick vi till Ko-san för lite käk. 20.30 var vi på plats i mitt såkallade hem. Jag började färga håret, därefter drog vi till Dags place där två kompisar till honom var på besök. Medan de spelade fightingspel passade jag på att lägga in samt sortera karaokemusik till min dator. Hela 3 h tog det, hela 3 h satt jag knäpptyst om inte något litet slank ur min mun.



Lördagen var slapp (la in resterande av karaokelåtarna på datorn, ytterligare 3 h av tystnad) fram tills klockan blev 15. Gym med Dag, därefter fixa till sig inför födelsedagspartyt. Hittades ingen elvisp i köket så jag stod och dödade grädden med en handvisp, jag var så envis och gav mig inte.. Uppe i gillestugan serverades det tacos, därefter marängtårta följt av massvis med dans och karaoke. Även ett tårtkrig. Idag gick jag upp med tuppen för att hjälpa till att städa i gillestugan, därefter åkte vi några och handlade, väl hemma blev det dansträning följt av gym. Puh! Min älskade pastarätt blev gjord (äntligen ska S få smaka den på fredag), tvätt slängdes in i tvättmaskinen, lite sång i eken och därefter skulle tvätten hängas.. Pratade med baby i tlfn nyss, får man inte höra hans röst tills vi ses på fredag. Rädda världen genom att tälta? Vilket skämt.



 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0