~ taxikörkort

Hälsoveckan är nu över. Veckan i markaryd är nu över. Även om vi till skillnad från andra veckor har haft det väldigt lugnt denna veckan är jag helt slutkörd. Det beror nog mestadels på att jag råkat ut för en förkylning som inte vill släppa taget. Onsdagen i bjärnum är iofs värd att nämna. Åttio plus åttio plus sextio gånger två är lika med tvåhundraåttio, avrundar man blir det fyra timmar och fyrtio minuter. Ja, det var dansens längd under dagen det. Underbart med dans, ja! Fick på mig mina vackra balettskor och min snygga balettdräkt idag, in med svanken, spänn magen och sträck på benen. Plié, revilé, plié, revilé.. Gör man rätt så känns det jävlari. Väl hemma gottade jag, Elle, Nathalie och Elin oss med glass&godis framför Idol. Tanken av att vi därefter skulle gå och lägga oss blev inte verklighet. Varför är det så svårt att lägga sig tidigt för?

Idag fick vi välja mellan promenad, vattengympa, fys-pass samt bolllekar. En promenad runt sjön blev mitt val. Längtar tills jag blir frisk så att jag kan få träna hårt igen! Var beredd på att kötta Aretha Franklins Think med täppt näsa tills Mia plötsligt mådde dåligt och fick ställa in lektionen. Istället kollade vi på 08 Vinterrevy, 2 h med underhållning varav dans, teater och sång står på spel. Intensiva dagar. Intensiva dagar. J.a.g l.ä.n.g.t.a.r! Tog mig hemåt vid 6, väl hemma blev det Idol med Jossan följt av kvällsmat med päronen. Om 10 minuter fyller jag 19 år. Grattis Natalie, nu kan du ta taxikörkort. Jäkla ålder, påminnelse om att man för 1 år sedan fyllde myndig och om 1 år fyller systembolaget? - Troligen.




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0