~ a dream

Andra auditionhelgen avklarad!

Nu var jag på min färd mot Göteborg och skolan Performing Art School! Det var en hel del från klassen, 14 stycken, som sökte. Jag och Elin sov i hennes kompis lägenhet och fick ha den för oss själva eftersom han var i sin hemstad den helgen. DAG 1 fick vi gå igenom de 3 bitarna - dans/sång/teater. Vilket visade sig gå jäkligt bra för oss alla Ampare då vi fick sms "vidare till DAG 2". Dag 2 fick vi gå igenom samma bitar igen. Koreografin som vi fick dag 1 skulle framföras igen dag 2 med två åttor av improvisation (h.jä.l.p). Svårare än att stå och shaka var det inte. Efter den långa dagen gick vi till ett sjukt mysigt café där alla kakor var i XL, helt galet. Eftersom vi satt med alla Bjärnumfolk och en nervös energi började sprida sig då klockan slog 6 (sms-dags) gick vi därifrån för att lugna ner oss. Sjuk känsla, det där, att ett sms kan förändra allt. "Grattis, du har gått vidare till DAG 3". Jag och 5 klasskompisar klarade oss till sista dagen..

Jag har aldrig varit så lugn under en audition, som säkerligen berodde på att jag blev så fruktansvär kär i Umeå och inte visste så mycket om PAS.. Men nu när dag 3 var kommen började det pirra i kroppen. Dag 3 då dans&sång samt en intervju skulle avgöra om man var den de ville se i höst. Dansen var densamma, koreografin plus två åttors improvisation - förutom att alla jurymedlemmar satt med denna gång, dvs 11 stycken. Sången skulle även den framföras (i en spotlight) framför 11 stycken då vi fick välja den bästa biten ur en låt. Puh!

Jag kan ju säga att Performing Art School allt har vuxit för mig..




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0