~ crossroads

PUH! Den krävande veckan gick fort, onsdagen och torsdagen var riktigt härliga trots pressen. Att visa upp sin musikalredovisning var sjukt roligt, även att se de andra gruppernas arbete. På kvällen blev det som sagt käk med flickor och massvis med snack. Torsdagen fick jag lära mig min första dans inför välgörenhetsgalan. Vi har lagt ribban högre än väntat som medför att koreograferna måste göra alla danserna tills vi börjar igen och lära ut titt som tätt. Jag tror att det kommer bli en mycket bra gala! Efter att få höra alla sjunga tog jag mitt pick och pack för att åka hem till Kristianstad... LOV :)

Efter 1½ h handlande med familjen cyklade jag hem till pojken för käk&mys. Gullet hade köpt fruktsallad som vi avnjöt tillsammans med vanilj/kola-glass, fruktansvärt smarrigt. Ett försök av att se filmen Bröllopsfotografen resulterade till att vi båda småsov igenom hela filmen. Det är omöjligt för mig att se film under kvällen. Att vi såg filmen med syntolk var inte väntat, vi trodde på allvar att en man skulle prata sig igenom hela filmen. På fredagen tog vi oss till Olofström för att hälsa på mormor min, krymper för varje gång jag träffar henne :p Lördag, vilket fantastiskt väder!! Ett måste att åka in till staden för en mjukglass och en tyst minut på en bänk i solen. Impulsutgång för mig och Anniela senare mot kvällen, att vi fick stå och köa i minst 1 h till t-baren var inte väntat, men lätt värt det. Dansade mer än någonsin och att mina fötter började verka gjorde mig bara mer triggad till att fortsätta. Det är livet det. Söndagen var kommen, påskmiddag hemma hos S följt av en lugn kväll med Bröllopsfotografen (även denna gång somnade jag). Fick en extra dag med baby, igår. Vi låg mysigt länge i sängen och gick upp vid 12 för att steka massvis med pannkakor. Satte oss med pannkakorna för att förväntansfullt njuta av filmen The Box, urkass med andra ord. I början verkade den vara vettig (eller hur verkligt är det egentligen att man får en låda utanför dörren som kan förändra ens liv), i mitten började den verkligen flippa ur! Efter en runda i hammar i det fina vädret bestämde S sig för att stanna en natt till. Om jag blev glad. Jag är så otäckt trött på dessa helgerna som vi endast får spendera med varandra. Så imorse cyklade vi till tågstationen tillsammans klockan 5 på morgonen! En annan tidpunkt för farväl, det kändes bättre.




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0