~ my dream

Första auditionhelgen avklarad!

Umeå - Musikalakademien var först ut. Start i Ronneby med flyg till Stockholm och slutligen byte vidare mot Umeå. Med den hemska nyheten om vulkanutbrottet var lyckligtvis vårt flyg det sista som gick. Jimmy ringde och var fast, stackaren, och berättade om vilket kaos det var på Arlanda!! Fredagen var kommen och så väl bemött av en jury har jag aldrig någonsin blivit innan, ett lugn smög sig igenom hela kroppen.. En stor famn hann ifatt mig när jag steg in i salen och när jag tittade upp fick jag syn på Peter (från musikalen I hetaste laget), sjukt oväntat. Jag var nummer 5 in till juryn för att få min röst hörd. Därefter var vi ett gäng som väntade på att timmarna skulle gå, runt 21 var det sagt att listan på de som gick vidare till dag 2 skulle upp. Känslan av nervositet blandad med nyfikenhet är obeskrivlig.. Jag hade varken bokat sovplats eller resa hem, vilket jag faktiskt tyckte var riktigt spännande.

Jag var lyckligt en av de på listan som fick möjligheten att spendera 2 dagar i Strömbäck där skolan befinner sig. Jag och Jimmy fick bokat ett fyrmannarum den natten eftersom de andra rummen var fullbokade. Medlemmarna i bandet Hoffmeister befann sig nämligen i alla rum. På morgonen väntade bussen mot Strömbäck på oss, väl i Strömbäck började vi dagen med en god frukost på skolan, utdelning av rum och slutligen information. Därefter körde vi igång med de 3 auditionbitarna - dans/teater/ensemble. Genom hela audition fick jag nästan påminna mig själv om att det var en audition, jag hade så fruktansvärt kul. Vi fick serverat lunch, fika och middag med hotellkvalité. Under kvällen satt vi några och kollade på Jakten på Julia, jag jävlades med några Finskar och deras förjäkla härliga dialekt. Jimmy tappade även sin mobiltelefon i tolalettstolen under dagen. (lösning: 50 grader, 1 h i ugnen). Dag 3: Intervju! Jag var en av de sista som skulle in. När jag hade gjort mitt på skolan väntade en 16 h bussresa hem.. Jag fick två säten för mig själv fram tills en tjej kommer fram och trycker in sig. Hela resan kändes som ett battle mellan mig och henne om vem som ska få mest plats att sova på. Ingen skönsömn för mig alltså. Dock en h på busscentralen tills en vakt kommer fram och klagar på oss!

Nej, fyfasen vilken oförglömlig resa.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0