~ goes on

Då var sommaren över.
Sommaren 2010 har iallafall varit helt fantastisk. Slutade Markarydsfolkhögskola och flyttade hem (internatet tog kål på mig), kom in på Performing Arts School, tog körkort, fick ett snabbt andrahandskontrakt i Götet, bokade biljetter och lägenhet i Kreta, jobbade på nolato med välrdens bästa "nolatogäng", fick uppträda med gospelkören under kristianstadsdagarna på stora torg och slutligen tog jag mitt pick&pack för att dra till Kreta i arton dagar med min Simon. Och dagen innan vi reste fick vi den goda nyheten att Simon kom in i Århus på läkarlinjen.


Under vår semester bodde vi i en liten stad vid namn Ammoudara som låg nära Kretas huvudstad Heraklion. Stranden låg 50 meter ifrån vår lägenhet och från vår balkong hade vi en mysig utsikt över havet. Eftersom Ingvar & Cecilia bodde en kvart ifrån oss hade vi möjlighet att ta oss med bil lite här och var. Vi besökte en Grekisk restaurang som låg uppe i bergen där vi beställde in Grekiska smårätter, det var sjukt spännande och gott. När det började bli mörkt påminde utsikten från bergen väldigt mycket om Libanon, dvs galet underbar utsikt. Vi klättrade även upp för ett berg (200 meter över havet) där vårt mål var en liten kyrka, åkte in till huvudstaden samt låg en heldag vid en mysig pool och njöt av livet. Arton dagar av att bara njuta räckte perfekt!




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0