~ Götlaborg

Numera är min bostadsort Göteborg.

Kom hem från Kreta den 18 och flyttade till Göteborg den 21! Hyr en lägenhet i andrahand, en liten 25 i Kvibergs studentboende. Har inte hunnit uppleva så mycket men det jag upplevt hitentills är toppen! Har spårvagnen precis runt hörnet och runt andra hörnet ligger en stor lokal kallad kvibergs marknad, där finns verkligen allt möjligt att fynda. Min första natt spenderades på en madrass med en snarkande pappa i sängen, jag tog därför min madrass för att lägga mig i toaletten vilket inte gick så bra då jag började skrämma upp mig själv med alla ljud & tankar. Ger ett megastort tack för all hjälp under vistelsen i Göteborg, mor&far!!

Lämnad ensam under söndags eftermiddagen, det kändes mindre trevligt. Kommer nog ta någon/några månader att vänja sig vid en ny stad och att ta hand om sig själv - och att vara själv. Tanken var mer härlig när man var mindre och ville flytta hemifrån. Fick ett mysigt besök av Amanda & Veronika som gick i min klass i markaryd, vi spelade super mario och kollade på hipp hipp hora. Därefter spenderade jag min andra natt gott i sängen. Idag var första skoldagen på PAS vilket visade sig ge mig fina vibbar. Tvåorna har redan fullt upp med att försöka få oss att må så bra som möjligt, film&mys imorgon med barntema samt grillkväll på torsdag och den stora nollningen på fredag. Förra året fick ettorna springa runt i sopsäckar över halva stan..




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0