~ kolakaka

Helgen, enkel & fin. Fredag, mysig fika på fenix under dagen avslutandes med middag hos baby. Lördag, restaurang Martini. Och snön bara fortsätter att vara pain in the ass. Åh, vad jag vill bort. Bort där ingen snö finns, där det inte är kallt, där jag kan gå i alla mina klänningar som bara väntar på att bli använda. I söndes när jag besökte matöppet såg jag en lapp där det stod något om ett rån, trodde att det var rånet som hände för några månader sedan men det visade sig vara för bara 3 veckor sen. Ja, man märker att jag inte spenderar så mycket tid i hammar. 2 killar runt 14-15 års åldern kom in med rånarluva tio i åtta med pepparspray & kniv i handen sägandes "ge mig dina pengar". Tur var satt bara Richard kvar och glodde på dom för att sedan resa sig upp och ta fast dom då de sprang iväg. Herregud. 14-15 år!! Jag blev helt tagen..

Idag har jag inte gjort någonting, ändå har tiden rusat iväg. Eller någonting har jag väll gjort. Kollade på New Moon vilket inte var som förväntningarna. Bakade sedan banan/choklad kaka och kolakakor. Ett glas mjölk och några bitar kolakaka nu på kvällskvisten? Varsågod..

200 gram smör
2 dl strösocker
2 msk vaniljsocker
2 msk ljus sirap
2 tsk bakpulver
5 dl vetemjöl

Vispa socker och smör poröst, blanda därefter i resterande ingredienser. Dela degen i fyra bitar och platta ut på en plåt. Grädda i 200 grader, 15 minuter. Klart!




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0