~ someday

Sportlov. Var det inte nyss vilolov?

Veckan i markaryd gick i rusande fart. Cafékvällen som musik&text höll i var roande. Allt från freestyle, hiphop och politik till en egenskriven låt a`la 90talet. Bra jobbat, grabbar! Onsdagen bjöd på mycket dans, sista lektionen fick vi en koreografi som vi till morgondagen skulle bygga på med hjälp av en känsla. Jag, Elle och Anja fick känslan militantiskt. Torsdag morgon skulle vi alla grupper visa upp vad vi åstadkommit. Vilken talangfull klass jag har hamnat i. Känslor som galen, livfullt, åtro, apatisk m.m visades upp och allt var så genomtänkt. Därefter fick vi ta oss igenom en ny dramaövning som gick ut på att två fick sitta på en stol, x skulle avslöja något medan y skulle göra allt för att hindra x till att säga det. Repliker som "jag är gravid, jag har haft sex med din kille, jag älskar dig, jag vill göra slut med dig". Underbart roligt att se vilka utvägar alla valde. Vid 6 gick bussen till bjärnum där vi skulle få se deras vårshow kallad Den långa resan. De är urgrymma, fantastiskt! Därefter hämtad i snöovädret, kan man bli mer deprimerad?

Imorse gjorde jag och baby pannkakor, det var längesen. Tanken är att jag snart ska in till stan och fixa lite, vädret lockar inte det minsta.. En helg och 4 dagar innan vi sätter oss på tåget till stockholm och Anniela, längtar!





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0