~ staying alive

"Ni har sovmorgon till 13 imorgon" - HELA klassen skrek av glädje!!

Helgen har vi spenderat i kulturhuset. Ryktet gick att vi skulle jobba från 8 på morgonen till 1 på natten fredag & lördag. Taggad och inställd, allt ljus och ljud skulle nu sättas. Väldigt mycket tålamod krävdes eftersom lus killarna var där av anledningen att även lära sig allt. Lärarna var snälla och släppte oss tidigare än väntat, vilket i sin tur resulterade till att hela söndagen också gick åt. Vilken helg, att sätta ljud&ljus på ett nummer kunde gå på en 4 timmar.. Måndagen gick åt till att köra igenom hela vinterrevyn från början till slut. Hjälp! Bytena mellan alla nummer gick supersegt, någon hade bara en sko på sig och en annan satt utan byxor på scen. Efter den tekniska genomgången fick vi lite mer fart i det hela. Igår var danslärarna från bjärnum på plats och gav oss feedback, mycket behövande. 2 dagar i rad då vi slutat 11 på kvällen. Idag körde vi igenom revyn två gånger med tankarna att vi skulle få sluta tidigare om vi gav allt. Och visst gjorde vi det. Även en sovmorgon på köpet. Rethostan vill inte ge sig, halsont och snuvan letar sig även fram. Jag hoppas verkligen att en skönhetssömn kan döda fienderna.

Den här intensiva perioden har även fått mig till att inse hur mycket jag tycker om min klass. Finns inte en enda person som inte kan ge en fin kompling, en hand på axeln eller en famn att tröstas i. Alla strävar efter att få synas och höras, det kommer garanterat att bli så. Men det som publiken kommer att minnas det är alla vi tillsammans, alla 26. Med all den energi vi har tagit igenom oss dessa dagar - den energin kommer att höjas från den första föreställningen till den sista. Imorgon är det smygpremiär och vår första publik är på plats. Jag längtar


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0