~ summertime

I torsdes hade vi en fin avslutningsfest på hotellet med start på gräsplätten vid internatet! Fet musik, bål och snacks. Under timmarna på hotellet fick vi supergod mat, en underhållande show av lärarna, gå igenom tårar och skratt, massvis med dans (och skrik), sprit i buskarna.. Resumerar den till en sjukt härlig kväll. Dagen därpå var det dags för avslutningen. Efter fina uppträde och tal samt en god bit mat begav vi oss till eken för att säga farväl. Det kändes lite som en begravning då de flesta grät. Jag fick inte riktigt ut några tårar. Kommer bära med mig fruktansvärt många minnen från mitt år i Markaryd, det är verkligen speciellt att ha en klass som man bor så tätt inpå. Tog ett tag att få ut allt ur mitt rum och därefter prinsessstäda, en fin mamma hjälpte till. Väl hemma tog det sin tid att packa upp (snarare slänga in) allt på mitt rum. Under kvällen cyklade jag hem till Jossan för mys. Vi tog en lång promenad följt av en stor smet pannkakor, var en sväng inom hässleholm för att hämta hennes syrra, när vi kom hem igen (runt 2 på natten) stekte vi de sista pannkakorna!! Idag har jag och J legat ute på min gräsmatta och njutit av solen - älskade sol! Under eftermidagen cyklade jag in till stan för en fika med Erika och några avsnitt satc, svårt att slita sig ifrån den serien. Väl hemma har familjen grillat och jag har sorterat och städat massvis i mitt rum. Att flytta hem igen kräver en förändring tycker jag.

Nu har jag en del att se fram emot innan jag flyttar till Göteborg. Imorgon åker jag med S familj till Revingehed för Regementets dag, hoppas på några pussar med min pojk. Och på tisdag drar jag och mor till Stockholm för att se min stora idol, Whitney Houston. På fredag är det bal I Revingehed och lördag taggar vi inför Erikas 20års fest. Sommarlov gör mig lycklig!



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0