~ älskling, vi ska alla en gång dö

Har jag blivit ett bakfreak nu tro? Har bakat varje helg sen 1 månad tillbaka ungefär. I torsdeskväll när jag kom hem ställde jag mig direkt för att laga anis&fänkål-brödet. Fredagen blev det morotskaka och frukostbullar med yoghurt. Lördagen sockerbullar! Det är ju även ett plus i kanten att nästan allt är uppätet när helgen drar mot sitt slut.

Helgen ja. Anade lite vår men snön vill verkligen inte ge sig. Om två veckor är det dags att ställa om klockan till sommartid. Är det läge till det? I fredes blev det tacos innan jag och baby drog oss mot bian, Shutter Iland. Herregud vad psykad jag blev efter filmen, helt fast vid att min teori stämde - alltså att han inte var sjuk!(?) Lördag tog jag mig hem till Kalle där det spelades in för fullt. Det är endast min sång som saknas till bandets låtar, har nu 4-5 låtar kvar som ska sättas på lördag. Därefter ska det trixas, ser fram emot resultatet enormt. Och igår var det ingen gå-och-dö söndag inte, utan det var KENT i malmö. Alla i bandet minus Kalle var på plats. Jag har aldrig lyssnat på KENT tills pojken dök upp i mitt liv, det är en helt annorlunda musikstil än vad jag vanligtvis lyssnar på. Kanske därför det är så underbart härligt. Live var de helt störtsköna, speciellt han där Kent (Jocke Berg). Förbandet som då var Camela Leierth blev jag helt tagen av, en röst som heter duga. Framför oss satt ett par (40+) och diggade som oss unga. Häftigt att KENTS musik kan påverka så mycket. Jag själv rös till ett x antal gånger..
Tack underbara söndag, du existerar trots allt!




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0