~ en midsommarnattsdröm

Projekt avklarat! Vi skulle bli regisserade av en teaterelev och fick ett manus i handen. Undertexter var den stora utmaningen, vi sa en replik men skulle mena något helt annat än innebörden. Spännande vad man kan göra med en text, att man kan framföra den så olika med hjälp av undertexter. Harry Potter, Beatles, Vampyrjakt..




Helgen har gått snabbt (som vanligt). I torsdeskväll fick vi ampare möjlighet till att se genrepet av Hotelliggaren, som nu går på teatern. Ohja, om jag råder er att se den! Måns från Greveholm var en av huvudrollerna och han var sig lik, förvirrad & nervös pojke. Resterande av kvällen spenderades hemma hos Jossan. Fredag blev till en lång runda på staden och en fika med fina Emilia! Under kvällen fick jag träffa Baby och det blev mozzarellapizza samt sista delen, Luftslottet som sprängdes. OM jag älskar filmerna!! Lördag, shoppade pojken (nästan jag som shoppade åt honom) loss, därefter checkade vi läget i idrottshallen där S lillebror hade fotbollsmatch. Nä, intresserad av fotboll kommer jag nog aldrig bli men ibland önskar jag att jag var riktigt grym på någon sport. Kämparglöden på topp och dra runt och tävla i landet. Fick iaf lära mig vad Offside innebär. Kvällen, fest i kulltorpet där vi firade Neven & Jonas, underbart härligt kväll. Och idag, söndagen som aldrig existerar!







Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0