~ headache

Cheerleading i 2 h igår. Haha, jag har alltid velat bli uppslängd sådär i luften och göra diverse coola hopp. Vem har inte det efter att ha sett Bring it on, egentligen? Men så kul ska vi inte ha det, lär ju ta år innan man kan vara säker på att inte ramla ner och slå ihäl sig. Har nu ett helt lexikon med cheerleadingord i mitt block som jag ska lära mig och så småningom ska vi börja koreografera lita. En stretching på mer än 30 minuter igår, underbart skönt. Kan nu gå ner i fuskbrygga också, nu är det bara att finslipa hjulningarna, lära mig stå på händer, gå ner i spagat samt split. Och som jag ska kämpa!!

En onsdag i bjärnum idag (en väldigt olik dag jämfört med de andra). Vi började med jazz och balett, auditionträning till max. Efter ett x antal piképiruetter var jag faktiskt ganska väck i huvudet. Därefter satt vi alla bara ner och väntade på sista lektionen eftersom de andra lektionerna var inställda. En timme. Två timmar. En halv timme.. "dansen är inställd" - tack för den! Imorgon är det äntligen dags för mickteknik, den bästa lektionen på hela veckan tycker jag. Flera månader sedan sist eftersom projektet vi höll på med fick ta mickteknikens lektionstid. En valfri låt fick vi reda på i måndes. Whitney Houston tänkte jag direkt, hennes låtar känner jag mig bekväm med. Men idag har jag ändrat mig, jag får inte vara tråkig, lite utmaning får jag allt dra till med.. Synd bara att mitt huvud inte vill ge sig, det är inte så bekvämt att stå och skrika till I surrender när även huvudet gör det.

                                                tarzanmusikalen.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0