~ cabaret lorensberg

I onsdes kväll lyxade jag och några till det på Dags rum med gottis och filmen The Hangover! Skrattade oss igenom hela filmen, den är så sjukt galen. Igår var det dags för Göteborg. Under bussresan dit tittade vi alla på krogshows dvd.n, känns inte som om det var så längesen vi framförde den i kulturhuset. Det var vår första show tillsammans och nu har vi redan gjort vår sista tillsammans. Väl framme fick vi lite fri tid innan det var dags för en guidning på Göteborgs Operan. Inne i nordstan var det packat med folk, jag blev lite vimsig av allt folk måste jag erkänna. Väl på Operan fick vi veta och se en hel del. Det var så sjukt stort allting. Därefter fick vi återigen fri tid innan vi skulle samlas för att titta på Cabaret Lorensberg (typ som Wallmans). Jimmy och jag gick ett par ärenden, av och på spårvagn efter spårvagn. Smidigt det där med spårvagn! Cabaret Lorensberg var awesome, 2 rätters och spex när man minst anade det. De 8 artiserna var av olika karaktärer och jag föll direkt för vissa. En kille sjöng bokstavligt talat som en Gud, en tjej hade en sådan otrolig utstrålning så jag inte kunde dra undan blicken samt en annan tjej vars unika röst fick mig till att rysa!! Bussresan hem var dryg, allt man ville var att slumra till vilket inte var det lättaste.

Idag tog jag mig en lång sovmorgon följt av en dansläxa. Regn och åska har därefter prytt min dag och vilket passar inte bättre än att krypa ner i sängen och njuta till en mysig film. Gerdis och jag kollade först på P.S I love you därefter kom Jimmy på besök, vi fortsatte kvällen med Talang och filmen My sisters keeper. Den sistnämna filmen drog verkligen ner mig till en mycket låg deppnivå. Om inte G&J hade varit i min närhet hade jag drunknat i mina egna tårar. FY, vilken film. Men något att verkligen rekommendera!!

Imorgon åker vi till Göteborg igen och denna gång ska vi våldgästa Liseberg tillsammans med hela skolan plus bjärnum. Liseberg för första gången i mitt liv (minns inte då jag var liten).


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0