~ städerska

Efter en toppendag&kväll vaknade jag upp klockan 12 idag! Sjukt skönt att ligga och dra sig. Alla kämpiga cheerkvällar är nu over and done, och jag tycker absolut att vi lyckades med det vi ville uppnå!! En spännande fotbollsmatch som M1 vann, vi andra stod och skrek halsarna av oss med ramsor. Vi hade vår egna maskot på plats, pingvinen och en gående DJ med bärgsprängaren på axeln! Efter grill flyttade vi över oss till Gillestugan där festandet började dra igång. För min del stod jag mestadels på dansgolvet och hoppade av mig all stress. Det är absolut något jag hade kunnat tänka mig vara, en cheerleader. En cheerleader som följer matcher, står och skriker som en galen idiot, gör massa löjliga ramsor och steg följt av halvlek då den efterlängtade koreografin framförs. Matchande med laget som var blå/vitt hade vi blåa rosetter i håret, en stram toffs samt kortkort, benvärmare och överdrivet med smink - får inte glömma pompomsen (som förövrigt är halva pompoms nu efter allt viftande).

Idag tog jag tag i mitt bombnedslag till rum och gick därefter direkt över till Gillestugan för att städa efter gårdagens partaj. Ikväll är det mysmysmysmys.





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0