~ en dag på liseberg

Lördagen på lisberg var urmysig och den stekande solen var till en stor hjälp. Den sköna musiken som kom från högtalarna på liseberg gav mig en helt underbar känsla. Och alla barn som tävlade mot sina föräldrar om vem som kom fram först till karusellen. Barn som gick runt med ett leende pågrund av sin sockervadd i hand eller ett vunnet gossedjur. Galna skrik!! Lisebergskaninen som jag var så nära på att gå fram för att krama. Där, i kaninhuset fick jag en flashback då jag nämligen har ett kort hemma på mig och sylvia när vi står och posar i regnkläder. Mer minns jag faktiskt inte. Jimmy, som även har fått jobb på liseberg i sommar, fick leka min guide. Liseberg har verkligen allt. Bilden nedanför gav mig ett lyckorus, påminde mig om att det närmar sig den 8 Juni och Whitney Houston i Globen. Jag och Gerda lämnade Liseberg en stund för ett break in till stan och shopping. Från 13-22 vandrade jag runt, runt, runt.. Någon timma innan bussen gav sig hem följde jag med Jimmy till hans sommarboende (han hyr lägenhet från en PASelev) där det blev så mycket prat att vi fick springa tillbaka för att hinna med hem. Och på bussen frös jag som en idiot. Förstår inte vad som har hänt med mig, plötsligt har jag blivit så galet kalblodig.                       Jag kände mig lite som ett barn under denna dag!
                                                            
                                                            

 




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0