~ första advent

Fredag: efter en rolig jazzlektion (parlyft) drog jag mig snabbt till Willys med babe för att få storhandlandet ur vägen - ett kap på 4 kg köttfärs för billiga pengar. Vårt kylskåp är nu jäkla fullt! Under kvällen blev det en skön utgång som började i Mölndal hos Danskarna följt av Rumpanbar och galna skratt!!

Lördag: lite fynd på stan följt av en mysig 1år och fem månaders kväll då vi lagade lyxig mat och drog oss till bian för att sitta helspända till Paranormal Activity. Första skräckfilmen på bio för mig. Så, jag drog till med skratt när det var läskigast för att inte gråta och skrika.

Söndag: första advent och det märks. Julpyntet är på plats och nejlikorna är satta i apelsinerna. Imorse tog babe sig till coop för att handla saffran medans jag förberedde inför lussebullar & saffransskorpor. När klockan närmade sig 4 tåg vi spårvagnen till Liseberg. I en timme satt vi ner och njöt av allsång med Jullotta och snön föll ner. Julkänsla till max, fick den här julkänslan jag söker vartenda år. Julkänslan som snabbt nådde en när man var ett litet barn. Vi testade spanska våfflor kallat cherros, köpte nötter i strut och strosade runt på gatorna. Väl hemma myser vi nu med glögg, pepparkakor med ädelost & lussebullar. Julen är lycka!

Helgen i bilder:






Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0