~ höstlov

Höstlovet började med en överraskning. Då S trodde att han skulle ha sin danskakurs under höstlovet bokade vi en biljett hem på tisdagen, när han fick reda på att det inte var så beställde vi snabbt hem en biljett direkt efter skolan på fredagen. Skönt att komma hem och slappna av några dagar till. Pappa kände inte igen mig när jag stod där i hallen och hälsade på honom med mitt pannband, tyckte allt att jag fick ett klent välkomnande hem.. Det var mysigt att pendla mellan mitt hus och S hus - gamla tider. Och under lovet har jag fått ihop lite fikor med vänner, kört en tripp till Asarum för att träffa kusin och Gudbarn, renoverat mitt hår, sett musikalen Sweet Charity, kört en tripp till mormor, dansat järnet på tbaren, njutit av en mysig frukost med jossan och slutligen sagt hejdå till mor&far som lämnade Sverige för tre veckor i Thailand! Om jag hade velat följa med, bara njuta i ett paradis under tre veckors tid. Får hoppas på att de blir lite andra resor under nästa år. Nu är man tillbaka i Göteborg, efter en lite omständig resa igår då vi inte hade sittplatser och fick flytta oss hit och dit.

Börjar efter lunch idag med helklass jazz&balett samtidigt som utvecklingsamtalen pågår, följt av anatomi och en kvällskurs med stepp. Ikväll ska det även handlas och tvättas. Vardagslivet har börjat igen, tur att jag har den finaste personen jag vet att dela det med..



 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0