~ dansk födselsdag

Idag har jag varit med om en äkta dansk födselsdag hemma hos Louise. Flickan fyller 21 på måndag och firades idag då hennes familj var på besök, jag & danskarna. Först ska man äta bullar med smör & marmelad och dricka varm choklad med grädde. Därefter är det lagkage (lagerkaka), alltså tårta som står på spel. En mysig stund på deras ovanvåning. Har kommit hem och gjort gårdagens kycklingsoppa till dagens tomatsoppa, älska Polen!! Tänkte sitta hemma och kolla på serier ikväll, det lockar varenda minut då jag är helt inne i OTH. Fast det är ju ändå lördag, så 21.00 ska jag träffa upp lite folk vid Domkyrkan för att dra vidare..

"Ja, då ses vi på lördag nånstans.."



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0