~ turn the lights off

Veckan har varit annorlunda, det vill säga jäkligt skön. Kan bero på att vi har varit väldigt få under dansklasserna, det minsta antalet var 15 stycken av 28, går något sjukt virus. Treorna har en teaterperiod då de ska visa upp Gökboet och Tomten är far till alla barnen. Vi fick gå på genrepet i fredes, till Gökboet. Jag har aldrig sett filmen men blev duktigt sugen efter att ha suttit och skrattat som en idiot, även nära till tårarna. Sjukt bra jobbat, vilka karaktärer de har jobbat med och resultatet var helt galet bra! När teatern drog mot sitt slut och jag hade städat köket tog jag mig till Nordstan för att möta upp Erika från min hemstad. Vi började direkt med bubbel & mat, vidare till Anna för förfest och lite utgång. Det var tur att jag inte körde all in då jag vid 4 nästan somnade på bardisken av veckans utmattning. Fredagar är farliga, var en period då jag låg i säng klockan 10 så slut jag var. Vi hamnade på Styrbord Babord - annorlunda ställe att festa på, en väldigt mysig båt men tyvärr för trångt dansgolv och musiken var inte i min smak.

Dagen efter var man segis, så det blev massvis med OTH-avsnitt. Under eftermiddagen drog vi oss till affären för att handla tacos & snacks, därefter somnade vi en stund. Vid 8 tog vi oss till Kortedala torg där 3 pojkar skulle fira med en inflyttningsfest. Vi skrattade en hel åt att det låg två colaburkar i min väska, ibland får man festa till det! Efter 4 timmar drog vi oss vidare till tandläkarbaren. Jag kan ju säga att när man kom in på stället trodde man att folket där var åt helt andra banor än tandläkare. Temat var mellanstadiet, vilket säger allt om den klockrena musiken. Sprit för 20-30 spänn. Kvällen var räddad, av musiken då alltså. Jag och Erika tog över dansgolvet rejält ända fram till klockan 3. Jag kan leva länge på den kvällen. Förstår inte varför inga klubbar spelar sådan fruktansvärt skön musik. 

Tack för en awesome helg, Erika. Frukost och OTH står först på min söndag.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0